Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(68)
Forma i typ
Książki
(64)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki
(1)
Dostępność
dostępne
(72)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna
(22)
Czytelnia
(51)
Autor
Okuniewski Juliusz
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Attwood Tony
(3)
Jaroszewski Karol
(3)
Bidzan Mariola
(2)
Greenberg Leslie S
(2)
Jurek Anna
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Aquilla Paula (1963-? )
(1)
Arnwine Bonnie
(1)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Baker Jed?
(1)
Baker Jed‏
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baniel Anat
(1)
Beling Artur
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Bowers Keri
(1)
Bullock Claire
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Charner Kathy
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Clark Charlie
(1)
Delahooke Mona
(1)
Delaney Tara
(1)
Duffy D’Neil
(1)
Duffy Michael (edukacja)
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Franke Ulrike
(1)
Gibiński Maciej
(1)
Giers Magdalena
(1)
Grandin Temple (1947- ). Przedm
(1)
Green Shannon
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Hudson Diana
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Kalinowski Marian Leon
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kaufmann Liane
(1)
Kazek Beata
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krzykowski Grzegorz
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kuliś Joanna
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Landerl Karin
(1)
Lara Joanne
(1)
Luchowski Maciej
(1)
Lussier Francine
(1)
Maas Violet F
(1)
Majewska Jolanta
(1)
Majewski Andrzej
(1)
Markowska Dorota
(1)
McIlwee Myers Jennifer
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Murphy Maureen
(1)
Nicholson Alf
(1)
Niesłuchowski Wiesław
(1)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(1)
O'Malley Grainne
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Orlikowska Aleksandra
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata
(1)
Peske Nancy
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Platt Geoff (1955- )
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Resch Franz
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Schulte-Markwort Michael
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Sher Barbara
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Speck Otto
(1)
Stegemann Thomas (1972- )
(1)
Sutton Shirley (1953-? )
(1)
Szabuniewicz Stanisław
(1)
Szatkowska Dorota
(1)
Szulman-Wardal Aleksandra
(1)
Szurowska Beata
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Teitelbaum Osnat
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(59)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
2001
(2)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(66)
Odbiorca
Rodzice
(10)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Pedagodzy
(2)
Lekarze
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Dziecko
(19)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(12)
Autyzm
(11)
Dziecko autystyczne
(8)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(5)
Logopedia
(5)
Uczenie się
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Czytanie
(3)
Mowa
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Uczucia
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zespół ADHD
(3)
Choreoterapia
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dyspraksja
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Niemowlę
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisanie
(2)
Poradniki
(2)
Psychoterapia
(2)
Ruchy
(2)
Socjalizacja
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Terapie
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zachowanie
(2)
Zmysły
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Anoreksja
(1)
Arteterapia
(1)
Aspergera zespół
(1)
Autodestruktywność
(1)
Ayres, A. Jean
(1)
Behawioryzm
(1)
Bulimia
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Chorzy
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Dotyk
(1)
Dysgrafia
(1)
Dysleksja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja włączająca
(1)
El'konin, Daniil Borisovič
(1)
Emocje
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy
(1)
Integracja percepcyjno
(1)
Integracja sensoryczno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jąkanie
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja
(1)
Kręgosłup
(1)
Luriâ, Aleksandr Romanovič
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Feldenkraisa
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Młodociani rodzice
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczanie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(15)
Poradniki
(4)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Encyklopedie
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Psychologia
(12)
Medycyna i zdrowie
(6)
Medycyna
(2)
Językoznawstwo
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci... / "Harmonia")
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci... / "Harmonia")
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(BIBLIOTEKA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ / "Harmonia")
Tytuł oryginału: Sensory integration and learning disorders.
W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia - nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zpamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasadniczą częścią książki są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera opisy technik wypracowanych w ciągu wielu lat badań nad motywacją i zachowaniem dzieci. Jej autor, dr Jed Baker, wyposaża rodziców i opiekunów w narzędzia, dzięki którym: zaakceptują i docenią swoje dzieci, aby stworzyć z nimi dobrą relację; dowiedzą się, jak uspokajać podopiecznych i nie załamywać rąk, gdy ich zachowanie wymyka się spod kontroli; nauczą się tworzyć plany zapobiegawcze dla powtarzających się problemów, aby można było nie dopuścić do kolejnych wybuchów złości. opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi, i innymi niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem przyświecającym tej monografii jest przedstawienie problematyki przedwczesnego rodzicielstwa z perspektywy rozwojowej i klinicznej na tle całokształtu biopsychospołecznej sytuacji młodych ludzi ... należy bowiem zrobić wszystko by nastoletnim rodzicom pomóc w uruchomieniu w nich oraz w najbliższym otoczeniu takich zasobów psychospołecznych które pozwolą im sprostać wyzwaniom przedwczesnego macierzyństwa i ojcostwa. ... W celu pokazania konkretnych wyzwań z którymi muszą się zmierzyć nastoletnie matki i ojcowie publikacja jest ilustrowana licznymi przykładami z praktyki klinicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(BIBLIOTEKA SI / "Harmonia")
Lektura książki pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na str. tyt. błędnie podano nazwisko redaktora: Błeszynski.
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwen­cji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD, jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole, jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym. To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli - zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie. dr Agnieszka Tomasik, dyrektorka ZSO nr 8 w Gdańsku, koordynatorka projektu Kreatywna pedagogika. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The dyslexic advantage.
Publikacja dostarcza bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy). Oferując praktyczne zalecenia i inspirujące przykłady z życia, ta rewolucyjna książka udowadnia, że dysleksja zamiast ciężarem może być cennym zasobem. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera ujęte encyklopedycznie najważniejsze pojęcia dotyczące logopedii, ale i dziedzin pokrewnych: medycyny, stomatologii, audiologii i foniatrii oraz językoznawstwa. Publikację wzbogacają liczne ryciny i tabele. Publikacja powstała przede wszystkim z myślą o studentach logopedii i medycyny, a także początkujących adeptach tych dwóch dyscyplin. Hasła celowo zostały omówione skrótowo, aby ułatwić szybkie odnalezienie się w zawiłej terminologii takich dziedzin jak stomatologia, neurologia, fonologia, foniatria czy językoznawstwo. Podręczny leksykon logopedyczny przyda się także rodzicom dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną oraz tym wszystkim, którzy są zainteresowani biologicznym i poznawczym funkcjonowaniem człowieka, szczególnie w aspekcie rozwoju zaburzeń mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leslie S. Greenberg i Jeanne C. Watson, eksperci w dziedzinie terapii skoncentrowanej na emocjach (emotion-focused therapy - EFT), opisują w książce zastosowanie tej techniki u pacjentów z depresją. Greenberg i Watson przytaczają wyniki badań, w których EFT porównano z terapią poznawczo-behawioralną i terapią skoncentrowaną na kliencie oraz wskazują, w jaki sposób pokierować leczeniem EFT, by było ono skuteczne u pacjentów depresyjnych. W publikacji omówiono naturę depresji oraz różnorakie metody jej leczenia, a także rolę emocji w tym procesie. Terapia depresji skoncentrowana na emocjach ma wymiar przede wszystkim praktyczny, choć rozważania mają solidne podstawy teoretyczne. Konkretnym narzędziom terapeutycznym towarzyszą opisy przypadków, tzn. zapisy z sesji oraz omówienie leczenia. Książka stanowi doskonałe wprowadzenie do EFT dla wszystkich, którzy chcieliby stosować tę technikę w leczeniu pacjentów z depresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka przedstawia zagadnienie nauczania czytania i pisania w kontekście współczesnych teorii naukowych. Przybliża problem wzajemnych zależności między rozwojem dziecka a wyborem określonego podejścia metodycznego w nauczaniu piśmienności oraz zwraca uwagę na fakt, jakie konsekwencje dla rozwoju uczniów mogą wynikać z decyzji podjętych przez autorów podręczników i nauczycieli. opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(BIBLIOTEKA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ / "Harmonia")
Tytuł oryginału: Sensorische Integration im Dialog. Verstehen lernen und helfen, ins Gleichgewicht zu kommen.
Dzięki zawartym w niniejszej pracy szczegółowym opisom wizyt dzieci, analizom wyników obserwacji i zastosowanych metod terapeutycznych, wzbogaconych o intuicyjno-empatyczne podejście do problemu danego dziecka, możemy sobie uświadomić, jak ogromnie ważne jest holistyczne podejście do terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(BIBLIOTEKA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ / "Harmonia")
Tyt. oryg.: "The out-of-sync child : recognizing and coping with sensory processing" 2005.
Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom. Nie-zgrane dziecko to poradnik dla rodziców i wychowawców, którzy podejrzewają, że ich pociecha jest na swój sposób wyjątkowa, ale nie potrafią tej wyjątkowości zdefiniować i zrozumieć. Książka ta może stanowić podręcznik dla pedagogów, psychologów i terapeutów chcących skutecznie wspomagać rozwój podopiecznych. To także lektura obowiązkowa dla nauczycieli przedszkoli i szkół, którzy, świadomi istnienia zaburzenia integracji sensorycznej, będą w stanie postawić wstępną diagnozę, skontaktować rodziców z odpowiednim specjalistą oraz dostosować otoczenie oraz metody edukacji do potrzeb nie-zgranych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego.Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. [.] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. [.] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka jest w całości poświęcona zagadnieniu dyskalkulii, czyli specyficznego zaburzenia rozwoju zdolności matematycznych. Autorzy opisują przyczyny i objawy dyskalkulii, prezentują przegląd badań dotyczących nabywania zdolności matematycznych, charakteryzują metody diagnostyczne, przybliżają sposoby wsparcia i interwencji. Rozprawiają się także z mitem dzieci z dyskalkulią jako uczniów leniwych i niechętnie uczących się matematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autism Movement Therapy® (AMT) to metoda terapii, która wykorzystuje ruch i muzykę do stymulowania pracy mózgu. Jej celem jest zharmonizowanie funkcjonowania półkul mózgowych, wspieranie integracji sensorycznej, rozwijanie umiejętności motorycznych oraz niwelowanie zachowań niepożądanych u dzieci z autyzmem. AMT umożliwia również dzieciom wyrażanie siebie poprzez taniec i kształtuje ich wrażliwość, zapewniając kontakt ze sztuką. Kluczem do sukcesu programu Autism Movement Therapy jest dobra zabawa! Dzięki połączeniu procedur terapii integracji sensorycznej, ćwiczeń ruchowych mających konkretną strukturę, muzyki, modelowania zachowań oraz programu Wspierania Pozytywnych Zachowań (ang. Positive Behavior Support, PBS) osoby angażujące się w ćwiczenia AMT trenują mózg, by rozwinąć większą świadomość swojego ciała i lepiej je kontrolować. Ta zwiększona sprawność powoduje poprawę komunikacji, interakcji społecznych, samooceny, a także innych obszarów u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z przedmowy dr. Stephena M. Shore’a
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej